...







Jag har en vision...
Ett utåtriktat arbete som funkar, men tyvärr känns det långt bort.

Jesus gick ut till de som var utstötta, han umgicks med de prostituerade, samhällets avskum.
Men vad gör vi?
Sitter Jesus någon gång hemma och väntar på människorna ska komma till han, han går ut och predikar. Han tar kyrkan till dem....
Jag känner för de som är utanför samhällets lagar och armar. Jag har själv varit där! Det är de som behöver hjälp och resurser, tänk om vi skulle kunna ge dem det. Skulle inte det vara värt en satsning. Varje dag faller någon för frestelsen, vi har så många som är starka i sin tro, varför inte försöka hjälpa de innan det är för sent! I alla fall få en uppfattning om hur det är ! Det går inte att låsa in sig i en lokal och gömma sig och intala sig om att allt är bra. FÖR det är det inte! Jag vet och känner jätte många som mår jätte dåligt, jag vet 15-18 åringar som är nästan inpå alkoholister och narkomaner.. så ska det inte vara, hur kan vi bara blunda för det !
Jag förstår inte :(


Kommentarer
Postat av: claris

<3<3<3

2012-01-26 @ 23:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0