Biktning



Biktning???



Vet alla vad biktning är? Annars slå upp det på internet eller fråga någon ni känner. Det är främst i den katolska kyrkan som man använder sig av det.  Och det tycker jag är rätt så konstigt, inte att det mest är i den katolska kyrkan utan hela grejen. Att du kan gå till en präst och berättar om din synd, sen får du den bortagen. Vad är grejen med synd i såna fall. Jag kan gå och mörda någon sen går jag och biktar mig. Och mina synder är bortagna, sen kan jag gå och mörda någon igen, och gör samma sak igen. Man kan få det att bli en oändlig procedur… Vad är då poängen med det? Jag vet att Jesus sade tom på korset förlåt dom fader för de har syndat. Men är det för våran egen skull att vi gör det? För att vi ska må bra inom oss, gå runt och tänka nu har jag biktat mig så nu kommer jag till himlen. Eller är det för guds skull? Jag tror inte att det är för guds skull i alla fall. Han ser allt vi har gjort och kommer göra, så vad är poängen men biktning ,det är en svår fråga! Som jag kommer återvända till senare. Hoppas du fick dig en tankeställare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0